úterý 11. prosince 2012

Kokosová panna cotta s mangovým želé

Kokosová panna cotta s mangovým želé
Původně jsem recept na panna cottu ani nechtěla psát, protože mi připadal strašně jednoduchý. Ne, že bych byla taková dezertová drsňačka, co za dobré považuje jen recepty o dvaceti ingrediencích, z nichž má polovina cizí název, ale říkala jsem si, že recept na panna cottu se dá najít prostě všude. No a tím pádem vlastně není důvod, proč bych ho sem nedala taky, aneb logika vysokoškolské úrovně je tu!

Italský dezert panna cotta je velice efektní záležitost, vypadá totiž poměrně složitě a luxusně, ale připravit si ji doma je skutečně otázka pár minut.  Jde vlastně o ztuženou svařenou smetanu, která se potom různě dochucuje, a zdobí a existuje tak v množství variací. Nejčastější je asi vanilková panna cotta, do které se přidává můj oblíbený vanilkový extrakt a podává se obvykle s teplou ovocnou omáčkou.

S panna cottou se můžete setkat v nabídce spousty nóbl restaurací, protože se s ní dá skvěle vyhrát a taky protože cizí názvy v menu jsou cool. Spíše bych se přikláněla k druhé variantě.
Nutno však uznat, že ztužená svařená smetana nezní úplně sexy. Zato panna cotta, no jen si to párkrát zopakujte a pociťte to elektrizující napětí! :D No dobrá, abychom snad přešli k receptu.
Inspiraci na tuto verzi panna cotty mám z mnoha míst, protože je to zkrátka populární a oku lahodící kombinace. K tomu, abych se do ní konečně pustila, mě ale přesvědčily až dámy z blogů Chute a vone mojej kuchyne a Aneta goes yummy.  S oběma jste se mohli seznámit v moji minirecenzi foodblogů.

Takže, jdeme na to:

Kokosová panna cotta s mangovým želé

Kokosová panna cotta s mangovým želé

Panna cotta:

1 kelímek smetany ke šlehání
300 g kokosového mléka
2 lžíce cukru
4 plátky želatiny

Želé:

1 velké nebo dvě malá manga
2 plátky želatiny
 Nebytnou věcí zde jest též – ponorný mixér.

(množství cca na 5 panna cott)


Želatinu namočíme do studené vody na přibližně 10 minut. Smetanu a kokosové mléko vlijeme do hrnce, přidáme 2 lžíce cukru a zahříváme těsně pod bod varu. U receptů na panna cottu se většinou udává, že smetana nesmí za žádných okolností vařit, ale pokud ji ihned po tom, co vařit začne, odstavíte z ohně, nic se nestane. Vymačkáme rukou želatinu a necháme úplně rozpustit ve smetaně. No a to je vlastně všechno, co se panna cotty týče. Rozdělíte ji do formiček a necháte lehce ztuhnout, zhruba dvě hodiny. 

Až bude na dotek pevná, můžete začít připravovat želé. Opět si namočíte na 10 minut do studené vody tentokrát dva plátky želatiny. Oloupané mango nakrájené na kostičky rozmixujete dohladka ponorným mixérem. Vymačkanou želatinu necháte rozpustit v cca 50 ml horké vody, do které zamícháte jednu lžíci pyré a to celé pak zamícháte zpět do zbytku rozmixovaného manga. Vzniklou směs nalijete na lehce ztuhlé panna cotty a dáte opět chladit, nejlépe přes noc. Já jsem si část mangového pyré před přidáním želatiny oddělala, abych ho pak mohla použít na zdobení, ale to už je na vás.

Servírování:

Panna cottu je samozřejmě možné jíst rovnou z formiček, stylověji ale vypadá, když se vyklopí na talířek. To mnohdy může být docela problém, protože se jí nechce ven. Potom je dobré použít nějakou tenkou věc, já používám něco jako umělohmotné párátko, (jinak to myslím slouží k napichování jednohubek). Jistě to ale půjde i normálním. Opatrně se snažím panna cottu oddělit od formičky přejížděním párátkem po jejích stranách. Pokud vám dobře ztuhla, neměl by to být problém. Pokud ani to nepomůže, dejte formičku do nádoby s teplou vodou, měla by povolit. Je ale potřeba dávat pozor, aby vám do ní nezateklo.
Panna cottu pak můžeme zdobit buď mangovým pyré, jako já, nebo z něj uděláme omáčku - zahřejeme, osladíme, trochu naředíme zbylým kokosovým mlékem a rozmixujeme. Fantazii se ovšem meze nekladou, dá se toho vymyslet spousta.
Nakonec otrháme jednu žlutou růži a hodíme ji k panna cottě. (Ne, už jsem fakt nevěděla, jak to vyfotit.)

Kokosová panna cotta s mangovým želé

 Tipy:

  • Pokud chcete mít zešikmený vzhled, tak jako mám já, není to nic jiného, než že uvařený krém nalijete do formičky, kterou opřete do takové polohy, aby vám vyhovoval sklon náplně, a doufáte, že to nikdo, kdo trhnutím otevře ledničku, neshodí.
  • Kokosové mléko nehledejte v chladících boxech, ale většinou někde tam, kde mají olivy a různé podobné pochoutky, prodává se totiž v plechovce. K sehnání je v Kauflandu, v Albertu a určitě i někde jinde.
  • Pokud nemáte speciální formičky, Aneta na blogu doporučuje malé svícny z IKEA, dá se ale použít třeba i vinná sklenička, nebo cokoliv, co má pěkný tvar.




16 komentářů:

  1. No nádhera, na tohle jsem čekala :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezva, tak doufám, že už si na nákupní seznam píšeš kokosový mlíko a mango! :D

      Vymazat
  2. No teeda, objevila jsem další bomba foodblog a to jsem si slíbila, že už jich čtu dost a tudíž další přidávat nebudu, zvlášť teď před Vánoci, ale asi neodolám.
    Panna cotta je samozřejmě jednoduchá, ale v tomhle podání velmi zajímavá a efektní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky moc za slova chvaly :)
      Foodblogu neni nikdy dost! :D
      A je to tak, tahle panna cotta je vazne efektni, ale nejlepsi je stejne vanilkova klasika:)

      Vymazat
  3. "Nakonec otrháme jednu žlutou růži a hodíme ji k panna cottě"

    :DDDD rozhodla som sa tajne milovať tvoj blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prostě je potřeba popsat celej ten recept, ne :D?
      Tak ho kdyžtak miluj i veřejně, já se zlobit nebudu :D

      Samozřejmě převelice děkuji a jsem moc ráda :)

      Vymazat
  4. To vypadá velice luxusně, jedno mango se mi válí v lednici společně se smetanou:)

    OdpovědětVymazat
  5. Takže Bůh existuje a jmenuje se Veronika! Fantazie! ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  6. želé ráda nemám, ale to nemění nic na tom, že to vypadá krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neni uplne typicky zele, zelatina se tam pridava proto, aby to mango nejak drzelo pohromade :) Takze je to proste mango v jinem skupenstvi :D A diky :)

      Vymazat
  7. Už jsem na ni koukala u tebe na FB a sbíhaly se mi sliny a teď zase :) Moc se mi líbí celý "design" a ta mangová vrstva musí chutnat úžasně! A chaloupka přijde brzo :D Dneska sem konečně psala poslední zápočet, tak mám do Vánoc pokoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, jojo, to mango je skoro lepsi nez ta panna cotta :D
      Na chaloupku se těším! Já mám sice zítra rovnou dvě zkoušky, (žádnej troškař :D ) a stejně už čile sepisuju dopředu Daring bakers challenge :D

      Vymazat
  8. Ahooj, mam tu prvni vrstvu nechat odlezet v lednicce nebo staci na lince? :) dikyy

    OdpovědětVymazat

Díky moc za každý komentář, odpovím vám jak jen budu moct. Přibližně rychlostí světla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...